Dla tych którzy nie posiadają topowych miejsc w wynikach wyszukiwania naturalnego (pozycjonowanie stron) a chcą szybko osiągnąć pierwsze efekty reklamy w google najlepszym rozwiązaniem jest uruchomienie tekstowych linków sponsorowanych.
To najszybsza z możliwych do uruchomienia reklama w wynikach wyszukiwania a jej jedyną wadą jest małe zaufanie społeczne przez co jej skuteczność jest bardzo niska.
Dla firm próbujących postawić swoje pierwsze kroki w Internecie lub jako element całej układanki marketingowej to bardzo dobry sposób reklamy pozwalający uzupełnić kampanię o słowa kluczowe które są rzadko wyszukiwane. Można również wykorzystać tą formę reklamy do zbadania potencjału słów kluczowych zanim podejmie się decyzję o ich pozycjonowaniu.
Reklama tekstowa Adwords pozwala przy bardzo niewielkich budżetach uruchomić pierwsze kampanie reklamowe, ale również te kampanie okazjonalne które trwają tylko określony czas.
Łatwość uruchomienia i wyłączenia takiej kampanii pozwala skutecznie nią zarządzać względem czasu a w dobrych rękach można zdecydowanie potraktować tą formę reklamy jako skuteczne narzędzie marketingowe.
Oddając się w nasze ręce otrzymacie Państwo profesjonalną obsługę znającą tajniki systemu Adwords i potrafiącą wykorzystać jej potencjał, ale również kreatywny zespół budujący zaangażowane reklamy i umiejący optymalizować jej skuteczność.
Google Adwords opiera się głównie o model rozliczeń PPC. Reklamodawca płaci za kliknięcie i przejście do witryny internetowej. Koszt kliknięcia jest ustalany na podstawie licytacji. Podmioty zainteresowane określonym słowem kluczowym licytują wirtualnie w oparciu o algorytmy systemowe pomiędzy sobą maksymalny możliwy dla danej kampanii koszt kliknięcia w daną reklamę.
Konfiguracja, optymalizacja, prowadzenie i obsługa Adwords wymaga dużego doświadczenia oraz znajomości dostępnych narzędzi. Niezależnie od budżetu obsługiwanej kampanii profesjonalna konfiguracja i systematyczne optymalizowanie da efekty w postaci niższych kosztów kliknięć i wyższej pozycji reklam. Sieć wyszukiwania – w wynikach wyszukiwania Google i (opcjonalnie) Partnerów
Wielu klientów obawia się, że środki zainwestowane w tą formę reklamy mogą być “wyklikane” przez konkurencję, ale bez obaw systemy Google stoją na straży takim działaniom i nie do puszczają do wielokrotnego klikania z jednego komputera w tę samą reklamę analizując również zachowanie po kliknięciu takie jak czas spędzony na witrynie czy ilość przeklikniętych stron. Google po prostu nie będzie wyświetlał reklam takim osobą.
Uruchomienie kampanii tekstowej następuje już po kilku godzinach od podpisania i wypełnienia obowiązków wynikających ze zlecenia dlatego pierwsze efekty działań marketingowych można odczuć bardzo szybko.
W modelu opartym głównie o CPC warto wiedzieć jak wyliczany jest koszt pojedynczego kliknięcia. Najłatwiej zobrazować na przykładzie pojedynczej licytacji, w której firmy zainteresowane reklamą na konkretne słowo kluczowe licytują pomiędzy sobą maksymalną stawkę CPC. Zakładamy, że trzy firmy mające podobną jakość strony i treści reklam skonfigurowały kampanie obejmujące to samo słowo kluczowe. Jedna z nich ustawiła stawkę za kliknięcie na poziomie: 2 zł, kolejna 3 zł, trzecia: 4 zł.
W podanym przykładzie rzeczywisty koszt kliknięcia dla trzeciej firmy wyniesie 3,01 zł, a więc jeden grosz ponad budżet najmocniejszego konkurenta.
Dopuszczalne są inne modele rozliczeń, np. koszt 1000 wyświetleń CMP, ale odnoszą się do innych form dostępnych w Google, na przykład Display lub YouTube.
Inne czynniki wpływające na ranking i pozycje reklam to:
Jedną z najważniejszych składowych jest wynik jakości, na który składa się ocena landinga (docelowej podstrony) oraz przewidywany współczynnik CTR. Oceniana jest też trafność reklamy, czyli dopasowanie słowa kluczowego do treści w obrębie grupy reklam oraz tekstów na stronie.
Używanie rozszerzeń poprawia estetykę i widoczność reklamy na tle konkurencji. Zastosowanie rozszerzeń sprawia, że wynik rzuca się w oczy i poprawia CTR.